17.05.2009

Nasjonaldag og blomster



Å eg veit meg et land
langt der oppe mot nord,
med ei lysande strand,
mellom høgfjell og fjord.


Der eg gjerne er gjest, der mitt hjarta er fest,
med dei finaste, finaste band.
Å eg minnest
Å eg minnest
Å eg minnest så vel dette land.
Lillesnuppa i toget:-) Med den hjemmestrikkede kjolen på! Strålende fornøyd:-)

Og konfirmanten som også i dag gjorde ære på Nordlandsbunaden:-)

Hjemme har jeg plantet litt i urner og bed, og ble fornøyd med resultatet:-) Godt å få pyntet litt utafor til 17. mai.

13 kommentarer:

Muffin sa...

Gratulerer med dagen!

Unknown sa...

Hei,kjempefin strikka kjole og nydelig bunad,og innholdet i kjolen og bunaden og selfølgelig,hehe,og fine blomster,ha ein fortsatt fin 17 mai.

Elins Strikkeri sa...

Gratulerer med dagen! Så fine barn og fine blomster:)

LivM sa...

Flotte jenter du har! Ha en fortsatt fin dag!

Tovepia sa...

Gratulerer med dagen! Den ble rolig for oss, vanligvis er jo denne dagen litt hektisk. Flotte, glade jenter;) Kos deg videre i kveld!

Monicas sa...

koselig innlegg..ja, min venn....merinoull=teppe...hihi...

Elisabeth sa...

Så fin kjolen til snuppa di var, og Nordlandsbunaden til storjenta er selvfølgelig vakker! Liker Hexagon-lappene dine, og samtidig må jeg få gratulere med overstått konfirmasjon. Reiste på leirskole med klassen min på søndag, og da vi passerte Ørnes/Reipå så vi at flaggene var heist i anledning konfirmasjonen ;)

MayM sa...

Så koselige bilder i fra 17.mai. Det er koselig å plante litt til en slik dag. Strikkekjolen ble virkelig topp.

sjante sa...

Så ut som en flott 17 mai. Fine jenter:-)

Marit Johanne sa...

Flotte jenter, både med nydelig strikka kjole og med bunad! Og så nydelig vær det var!

cille sa...

Så festlige bilder fra 17 Mai! Nydelige bunader og flotte jenter.
En slik dag går så fort...et år til neste gang...men det går fort det og..

AnitaK sa...

nyydelige jenter du har

Jorun sa...

Nydelige jenter med strikka kjole og bunad!