13.06.2009

Strikker fremdeles sokker

Jada, jeg strikker fremdeles sokker, men når jeg har flere par på gang samtidig, så blir de ikke så fort ferdige...


Derfor må jeg jo bare vise dem fram sånn halvferdige, så dere ikke skulle tro at jeg var sluttet å strikke:-)
Et par uglesokker holder jeg på med, har strikka nedfor hælen på den første. Disse strikker jeg på når jeg er helt alene, for jeg må følge mønsteret, ikke noe særlig repetisjoner der, nei... Denne oppskriften fant jeg på Ravelry, og det er et kjøpemønster. Falt helt for det:-)
Dette mønsteret har jeg strikke før, da som ankelsokker. Det er Eleanor, også en oppskrift jeg fant på Ravelry, men denne er gratis. Lett å strikke, så denne har jeg med meg overalt for tiden. Og kjekk som TV-strikk, det er et lett mønster å lære seg:-)

Og i går formiddag fant jeg et nøste Opal Cotton i garnkassene mine. Dette nøstet vant jeg en gang på Ruth@ sin blogg, og jeg hadde strikket litt av nøstet fra før av. Fant fram pinner nr. 2, og startet på et par ankelsokker... tynne, tynne pinner, så det går ikke så fort. Men jeg tror de blir passe lette sommersokker:-)

Vel, det var litt fra meg denne helgen... Jeg har jobbhelg, så det blir ikke mye strikking. Men noen må jo holde hjula igang også:-D Ser dog fram til noen fridager midt i neste uke, samt frihelg (eh... tror jeg) neste helg:-)

Fortsatt god helg til dem som stikker innom - og selvfølgelig også til dem som ikke stikker innom:-)

19 kommentarer:

Tovepia sa...

Du og du, det blir ihvertfall flotte sokker ut fra din "sokkegalskap";) Jeg er imponert!! Likte disse ankelsokkene, men antar at med så tynne pinner tar det sin tid. Kos deg innimellom all jobbinga;)

hisae sa...

Her blir det mange flotte sokker, gleder meg til å se de ferdige. God jobbehelg

Unknown sa...

Mange fine sokker du strikker,eg og har sokker i opal garnet,likte godt Eleanor sokkene dine også,og uglesokkene ser ut til å bli fine,ha ei fortsatt fin jobbe helg.

Pinnepenn sa...

Så mye flotte sokker du har på gang. :)

Brit Strikkenerd sa...

Jeg er dødsimponert over sokketrikkinga di!! Frister meg overmåte gjør du også, så jeg gjør som dyveke ,håper det blir den 22.juni SNART,så jeg slipper å tenke mer på.
Veldig mange fine sokkepar i vente ser jeg:)
Lykke til videre med de 52 parene.
Jeg heier på deg!!

KRØLLEMIKKEL sa...

Jeg lar meg imponere av sokkestrikkingen! Mange fine du ar på pinnene! Fortsatt god helg og god vakt!

Elin sa...

Å, så mange fine sokker du holder på med! Flotte farger på alle 3. Uglesokkene blir flotte. Du har jo snart 3 par til ferdig. Du er kjempeflink:-)

MayM sa...

Så mange flott sokkepar du strikker. Ser så deilige ut de tynne sommersokkene

Pillen sa...

De blå der var skikkelig sneisne. SKal si du har dreisen på avanserte sokker. Inspirerende å se på (mulig jeg hiver meg rundt på de blå når jeg tør og har tid ;) )

Monicas sa...

heisann...skal si du er ivrig,,,morro det da...her øser det ned med regn, og tåka henger over husan,...ha en flott helg lell...

Dorthe sa...

Kjempe fine sokker:) De lyseblå har jeg også lyst å strikke:) De er kjempefine

Dorthe sa...

Har du norsk oversettelse på den Elenor??? eller en oversettelse av forkortelser??

Elins Strikkeri sa...

Ja her vert det masse flotte sokker, skal sei du er flittig:)

AnitaK sa...

så flink du er, jeg håper at 22. juni kommer fort slik at ingen skal forlede meg til å tro at jeg nooooen gang klarer å strikke så mange sokker som de :) Fiine sokker og de der uglene er råååfine. Fortsatt god helg, du er vel snart ferdig med helgen nå :)

Liv sa...

Så fine sokker du strikker! Jeg er også glad i sokkestrikk og kjenner at jeg må ha litt forskjell på dem, noen enkle og noen litt mer krevende. Det er en sokkegalskap som Tovepia sier;))

Muffin sa...

Masse fint her, likte det uglemotivet aller best. Du behøver neppe fryse på føttene med det første :)

Jorun sa...

Utrolig hvordan det går unna med sokkestrikkinga di!

Matja sa...

Her var det mange flotte sokker.Er imponert.Ha en flott uke:)

Tovepia sa...

Hei på deg igjen! Bruker fritidsgarn, legger opp ca 55 m og strikker på rundpinne 5 i ca 16 cm. Artig arbeid;) Ha en god dag!