30.03.2010

Pfaffenhofen, Wollmeise og litt småsaker

Dette blir nok et langt blogginnlegg, men skal prøve å ikke skrive så altfor mye.
Rigmor og jeg har altså vært i Tyskland, nærmere bestemt i München og Pfaffenhofen. Vi var borte i 5 døgn, og hadde en virkelig uforglemmelig tur.
Øverste bilde er fra busskuret på Rygge tidlig på morgenen onsdag, mens vi ventet på flybussekspressen. Humøret var på topp selv tidlig...
Vi reiste med Norwegian fra Gardermoen, sov litt både på bussen og på flyet.
Her sees de første glimt av tysk jord.
Dette er Pfaffenhofen, en liten småby litt nord for München. Her holder altså Rohrspatz & Wollmeise til, og besøket i butikken der var hovedmålet for turen.
Glimt fra byen...
Butikken var litt unnseelig da vi kom fram, men jeg kjente faktisk litt hjertebank da jeg så den, og enda litt mere da jeg faktisk gikk inn døren...
Og lukten som slo imot oss da vi kom inn....
Himmelsk:-)
Og fargene...det var en drøm som gikk i oppfyllelse...
Jeg sier som Claudia63 (som vi forøvrig traff der):
Reise ins Paradise


Her var reoler med Twin og 100 %, og noen Nobody's Perfect.
Kurver med lace, og ferdig strikkede sokker:-)
Strikkeutstyr ellers var det også.

Sofaen midt i rommet, og kaffeservering.
Folk kom og gikk, men de fleste ble der mange timer:-) Sånn som oss...
Vi var der nesten hele dagen, både fredag og lørdag. Unntatt spisepauser da:-)
Praten gikk livlig mellom kunder og ansatte, og Claudia var der begge dagene. Fikk mange flotte pratestunder med henne, og har fått historikken bak Wollmeise. Utrolig flott og morsom dame:-)

Det var en flott atmosfære der, og en god fellesskapsfølelse blandt kundene. Men stor forståelse for galskapen:-)
Her er de norske kundene samlet. Vi visste at Pillen skulle være der, men at også Pinneguri skulle dukke opp, kom som en overraskelse.
Har ikke truffet hverken Pillen eller Pinneguri før, men du verden for noen flotte damer:-) Vi hadde det utrolig gøy, og latteren satt løst.
Ble best kjent med Pillen, traff henne og Julie (datteren hennes) både fredag, lørdag og søndag. Og reiste hjem med samme fly:-)

På bilde sees fra venstre: Rigmor, Pillen, meg og Pinneguri.

Tusen takk Julie for at du lærte meg å pjone denne helgen!!!
Det var ikke så mange menn innom, men Elemmaciltur var der på søndag. Han er en av moderatorene på Wollmeiseholics Anonymus-gruppen på Ravelry.

Her er det han og Julie som har inntatt sofaen i et anfall av arbeidslyst:-)
I butikken hang det et flott veggteppe strikket av forskjellige Wollmeisegarn. Små lapper, både strikket og heklet var satt nydelig sammen. Ingen lapper har samme farge her:-)
Her var det like før vi forlot butikken på lørdag, det var blitt sent på kveld, og vi var sultne. Småsnakket litt med Pinneguri og Claudia utafor, og fikk sagt "hadet".
Nesten vemodig å forlate...
Vel tilbake på hotellrommet var det bare å få hespene utover senga og få en oversikt...
Det ble noen hesper som ble med hjem, ja:-)
Og trette bein fortjener et fotbad, men det er ikke så enkelt når det kun finnes små søppelbøtter på hotellrommet... :-D

Denne lua gjorde jeg ferdig hjemme før jeg dro. Den er strikket i Mini Mochi og Eddagarn, og oppskiften er min egen:-)


Og noen kluter rakk jeg også før jeg dro...
De to gule er strikket i Viking Milk & Honey, og den øverste er strikket i Mandarin Petit.

24 kommentarer:

Greta sa...

Hei kjære venn og velkommen tilbake fra ein flott tur.

Herregud kor mykje garn du ahr kjøpt. Vann du i lotto før du dro? :)
Høres ut som du virkelig har kost deg og det er deg vel unt, det veit du.
Nå har no nok garn til minst ein vinter eller? Har vel ikkje planene kalr for alt det der?

Får vel mer fyldig referat når vi treffes.
Skjønn lue. Likte den.

Begynner å få litt kluter til ditt nye kjøkken no :)
ha ei stråaldes påske vennen, og når dagene blir tunge att så har du den turen der å tenke tilbakepå og mimre over. stor klem fra meg

Ati sa...

For et fantastisk kjøp !! Alle fargene er så lekkert. Kan skjøne at det har vært en flott tur.
Ønsker deg god Påske!

Unknown sa...

Himmel og hav!!du ser ut til å hatt ein kjempefin tur,og alle dei nyelige fargene på meisene da,gleder meg til å sjå resultatet på alt du skal strikke,ønsker deg også ei fin påske:)

Elins Strikkeri sa...

Det ser ut til at du har hatt ein heilt topp tur!! Og så alt det flotte garnet du har kjøpt deg, litt misunnelig... Nei kos deg med garnet og ha ein finfin påske:))

hisae sa...

Det ser så morsomt ut å traske i den butikken i flere timer. Det må jo ha vært en drøm.Kan leve lenge på den. Så mye flott garn du har fått med deg

Unknown sa...

Hei på deg. Dette ser ut som en drømme tur. eia var jeg der.
ha en fin påske. Klemfra meg...

mayeliz sa...

Høres ut til å ha vært en kjempefin tur :)
Kos deg med garnet ditt, og ha ei riktig god påske :-)

Emme sa...

Så mye flott garn og for en utrolig tur det må ha vært!!

God Påske :)

Rigmor sa...

Takk for koselig tur, håper vi kan gjenta det en annen gang, kanskje med et annet reisemål. Kjempeflott innlegg du har laget, jeg får ikke tid til noe sånt før gjestene har dratt hjem igjen.Ønsker deg ei flott påske :)

Bente sa...

Oi oi, for et fantastisk sted! Jeg skjønner godt at du kom hjem med så mye garn. Hvem kan motstå noe slikt? Kjempelekre farger. Sukkertøy!

Rigmor sa...

å der så det flott ut. En strikkers drømm!!!

Og alt det flotte med hjem da!
Ha en flott påske!

LivM sa...

Dette måtte jo være eventyrturen aldeles. Skjønner godt at dere "bosatte" dere der.
Tenker det ikke blir lenge til dere tar turen igjen.
Ha en riktig god påske!

Elisabeth sa...

Herlighet sier jeg bare! For en fangst, og for en opplevelse :) Nyt påsken nå da.......

Muffin sa...

For en fantastisk tur! Det må være dette som kalles wollmeise-blodfans :) Her sitter jeg oppe i snøfonna og titter på mitt litt traurige Raumagarn.

Tenker du får mye å henge pinnene i fremover, gleder meg til å se! God påske!

wims sa...

Ser ut som om dere har hatt en fantastisk tur. Mest imponert er jeg over at dere klarte å gå ut derifra igjen ;O)

Meisene er en fryd for øyet. *sikler vilt*

Kos deg med meisen i påsken :O)

Elin sa...

Du slette tid for en fantastisk tur dere har hatt! Jeg tør nesten ikke å se på de fantastiske bildene. Jeg må bare se litt med det ene øyet:-) Dette må jo være garnhimmelen! Skjønner godt at dere brukte mesteparten av tiden der. Det ble litt garnkjøp også ser jeg, he, he....
Kos deg masse med de nyyyydelige fargene og ha en strålende påske!

Helen Brekke sa...

Guri malla, der såg det fint ut! :D Så mykje fint garn du har fått med deg og:)

idama sa...

Dette kaller jeg en real pilgrimsferd! Så gøy!

Pinnepenn sa...

Å fy flate så mye fint garn! Jeg kjenner at en tur til Tyskland frister veldig nå. Hos deg med garnet.

Dorthe sa...

Du verden for en tur dere har hatt og så mye lekkert garn du har hamstret:)Det må ha vært en super tur. Håper ellers du har hatt en fin påske. Mye fint du ellers har fått laget også.

Fru Keilegavlen sa...

WOW!!! SKulle ønskje eg kom meg på den butikken!! Fytti kor mykje garn du har no. Føler eg har mykje, men eg trur du slår meg ganske så glatt!:) Men så herleg! Nydelege fargar!!
Flotte strikkeprosjekt og!
Ha ein fin dag.

Elin Osa Søreng sa...

Ah. FOR en tur! Fikk nesten litt åndenød (hehe) da jeg så bildet av alle de nydelige fargene!!! Jammen ser det ut til å ha vært en vellykka tur, ja!!
Håper du har hatt en flottfin påske, Bitta!
Klemmer

Pinneguri sa...

Tusen takk for noen hyggelige timer sammen! Det var virkelig artig å treffe dere alle sammen, artig at vi norske er så heit på tysk garn at vi møtes i en liten bayersk landsby ;D)

Så gjenstår bare all strikkinga, da ...

Mariann sa...

Og nå sier du - jeg skal aldri mer kjøpe garn for nå har jeg nok :D Er det ikke hygelig i Pfaffenhofen?