19.04.2010

Heklehelg

I helga fikk jeg heklelyst, noe som sikkert kan tilskrives at jeg et par dager var litt lei av Olive. Det resulterte i 4 fargerike vaskekluter.
Jeg har ikke heklet vaskekluter før, og søkte på Ravelry etter mønstre. Fant masse og valgte noen som så lette og raske ut.
Garnet jeg har brukt er et bomullsgarn jeg har funnet på Ebay.com, og det heter Peaches & Cream. Fargenavnet husker jeg ikke nå, men det var flerfarget garn.
Øverste bilde er et mønster som heter Nan's Spa Cloth.
Disse to klutene er bare vanlig hekling fram og tilbake. Dette er også Peaches & Cream, men i litt mer ville farger:-)
Det er vel ikke noen hemmelighet at jeg er glad i farger...

Denne fiske-vaskekluten fant jeg også på Ravelry, og den måtte jeg jo prøve. Hadde tenkt at den skulle være Ingrid sin vaskeklut, men hun har den i skrivende stund i senga som koseklut:-)

Mønsteret heter Fish Washcloth/Dishcloth, og jeg har heklet den mer eller mindre rett etter mønsteret. Garnet er Tuva fra Europris.

Nå har jeg heklet fra meg for ei stund, og fortsetter på Olive. Jeg har kommet ned til rillene som avslutter bolen nå:-)

13 kommentarer:

Tovepia sa...

Skikkelig godt med noe lettvint og annet enn strikking innimellom;)
jeg holder på og hekler en lue til prinsen og tror jeg blir ferdig ikveld...hekling går jo sååå mye fortere, og så er det lettere å skape underveis;)
ha en fin kveld og klem fra meg;)

Greta sa...

hei vennen. Så fine vaskelkuter du har hekla. Spreke farger. Det kvikker opp det med flotte farger.
Likte godt den fiskekluten da :)

Her har vi kosa oss i dag. Toril venna mi fra Melhus kom med bussen i dag tidlig. ho tok ikkje sjangsen med å vente for å sjå om flyet gikk.

Ho skal vere her i ei uke. Ho tar fantastiske bilder med kameratet sitt og har i det siste begynt å strikke in del. kjekt ja.

du fnner bloggen hennes her
http://lirot.blogg.no/

I morra skal vi shoppe litt i Førde
Ha ein fin dag du også i morra

monsol sa...

Så flinke du er, fisken var jo morsom da,eg liker også godt farger,klare og sprelske farger.

håper solen skinner varmt å godt hos deg i morgen og at dagen blir akkurat sånn som du vil den skal være.

LivM sa...

Flotte og fargerike kluter du har heklet. Ja det er godt å kunne variere med teknikkene!

Marit Johanne sa...

Morsomt med fargerike kluter. Jeg hadde jo også en hekleperiode i helga og fikk ferdig hekleveske. I kveld fant jeg ut at jeg hadde en dragning mot symaskinen. Er lenge siden jeg har sydd nå. Visste ikke hva jeg skulle, men plutselig hadde jeg sydd sammen en vårlig løper til kjøkkenet. Ja, den skal quiltes og faldes først før den er ferdig. Ha en fin uke!

Unknown sa...

Så fine kluter du har laga,likte spesielt fiskekluten godt,den kunne nok fort blitt Marius sin koseklut også hvis eg lager ein.:)Ønsker deg ei fortsatt fin uke:)

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflott!! Kjekt med slike småprosjekt innimellom dei store.

MayM sa...

Flotte fargerike kluter du har heklet. Det var leit å lese at formen ikke av det beste for tiden. Det er tungt når livet går i motbakke, men vi får håpe det er lysning rett rundt hjørne :-)
God bedring til deg. Masse klemmer...

hobbyvenn sa...

Ser ut som du har hatt en produktiv heklehelg. Flotte kluter og herlige farger. Likte fisken aller best.

Greta sa...

Den som venter på noko godt , venter ikkje forgjeves :).
Stakkars deg. føler virkelig med deg i dag. Eg hadde ikkje gått til tannlegen eg da. Eg går ikkje før eg har sånn tannverk att eg må trekke. Får heilt hetta og eg må gå til kvinnelige tannlege. Men sparer masse penger på det:9 aldri så galt at det ikkje er godt for noko hihi.
Vi koser oss Eg og Toril. skal skrive litt om dagen i går i morgon.
Kos deg med strikkinga di du vennen, og slapp av og ta vare på deg sjølv. god klem

Cecilie.../FrkChilli sa...

Herlige vårkluter du har hekla:) Det er deilig med farger. Jeg er og glad i farger, men er ikke alltid like flink å bruke de når jeg lager ting.
Leser at du har hatt det tungt en lang stund nå, håper det stadig går rette veien. Det er viktig å høre på kroppens signaler, men det er ikke alltid like lett. Ønsker deg i allefall god bedring, og at dagene dine blir lysere for hver dag som går. En god klem til deg.

wims sa...

skekluten din ble knallfin. Og sånne hekleraptusser får jeg hele tiden ;O)

Olive går tregt her, så mange rettmasker og så lite som skjer...Men den blir vel ferdig engang. Din blir lekker :O)

Anonym sa...

Hei!
Så mye fint , - og fantastiske farger. Har nå endelig funnet deg (håper jeg) etter litt detektivarbeide. Hadde nemlig en vinner av gavekort for februar måned på kr 300,- hos todamer.no, men e-post adressen (bitta-mi@boadpark.no) førte ikke frem. Har nå til sist etterlyst hjelp på todamers Facebook side, og har fått tips om at den heldige vinneren kan være deg. Hvis det stemmer, er det supert om du sender oss adressen din på post@todamer.no, slik at vi kan få sendt deg gavekortet. Ha en riktig fin dag :-D mvh todamer.no , May