29.04.2009

Aprilkluten og tøfler igjen


Endelig gjorde jeg ferdig aprilkluten i alongen som foregår på Hobbyboden. Den er strikket i Tuva fra Europris, et bomullsgarn som både er billig, og som er utmerket til kopptuer. Burde vel hatt ei påskefarge på denne, men det var ikke noe særlig mer igjen av Tuva i garnlageret mitt.
Mønsteret heter Easter Basket Dishcloth. Denne var lett å strikke, og det gikk bra å strikke den i liggende stilling. Er så glad for at det ikke er noe i veien med hendene mine:-D

Jeg har også heklet er par tøfler til lillesnuppa - hun ville ha sånne som jeg laga til meg selv. Men hun ville helst ha pelskant rundt disse, og det fikk hun. Ble så glad at hun måtte prøve dem før hun gikk på skolen i dag:-)
Disse er heklet i Oda fra Europris - et garn jeg ikke kommer til å kjøpe mer. Det delte seg altfor lett, og når jeg skulle feste endene, var tvinningen gått ut av tråden, og garnet var svakt. Slet av flere ganger under festingen, og sa nok noen fæle ord inni meg....

16 kommentarer:

Trulte sa...

Kjempefine tøfler, forstår godt at avkommet ville ha slik. Nydelig blåfarge på aprilkluten.

KRØLLEMIKKEL sa...

Kjempefine tøfler og kluter. Tøfler har jeg aldri laget. Kanskje det må prøves! Ha en god dag.

Y`s design sa...

Artig for den som lager noe også når mottakeren blir så fornøyd. Kluta er kjekt å ha og tuva-garnet er helt toppers å bruke til det.Klut`n blei fin den.Det må nå minke noe på garnlageret ditt så mye som du får laget. Ha fortsatt god bedring.

LivM sa...

Så flotte tøflene ble, ja kluten også!Håper formen er stigende. God bedring!

Tovepia sa...

Setter sånn pris på at du deler erfaringer du har gjort med garn, da kan vi som ikke har prøvd garnet merke oss hva vi skal kjøpe. Flott klut, nesten for flott til sitt bruk;) God bedring til deg;)

Tino sa...

Flott klut og tøfler, begge deler er like kjekt. Håper formen din kommer seg, er jo meldt knallvær her i østfold de neste dagene.

Greta sa...

Heilt enig. tuva er super til kluter og dei passer til grytekluter også. Har hamstra emg eit lager av Tuva sist eg var i Førde. fin klut. Tøflene var også stilige.
god bedring.

Pinnepenn sa...

Fine kluter og flotte tøfler. :)

Dorthe sa...

Kjempefin klut og tøfler. Synes du er produktiv:) Ha en fin kveld:)

MayM sa...

Flotte tøfler til minsten. Kluten er også fin.

Elin sa...

Flotte tøfler og kjempefin klut. Jeg synes strikkede kluter er veldig gode og bruker bare det på kjøkkenet mitt. Fine er de jo også!
Lykke til med den forestående konfirmasjonen:-)

Jorun sa...

Fine tøfler, og koselig klut.
Ha fortsatt god bedring!

hisae sa...

Tøfflene var kjempeflotte, kluten var flott i fin farge. God bedring

Stubbetufsa sa...

Stakkars vennen, er du syk? Jeg har ikke vært innom i det siste, men fant fort ut at magen plager deg. Huff og huff!
Bra at lillefrøkna oppmuntrer deg med strikking!
Du har for mye å gjøre. Ligger det flere bunader og venter, slik at du er stresset? Du må få noen andre til å ta over noen av dine oppgaver (ja, hva vet vel jeg...)!
Klem!

Matja sa...

Uffda,ikke noe kjekt å være syk.Håper formen er bedre nå.Kluten og tøflene er kjempefine.Flott med den pelskanten rundt.God bedring og en riktig god helg:)

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon