07.05.2010

Maling, sminkepung og ny komfyr:-)

Her ser dere gutta boysen som kan både male, vaske og fikse:-)
Jeg har hatt besøk i to dager av broren min og hans samboer, Jens, og jammen ble det fart på oppussing.
Snakk om flinke gutter! Og Jens har fått vært sjef over oss to andre:-) Her ble det både vasket, lagt akryl i sprekker og hull, og malt:-)

Der det før var lys syrin og rosa er det nå en farge som heter Skandinavisk lys. Fargen er valgt ut av broren min, og jeg syntes det var et godt valg.

Broren min svinger både vaskemopp og malerull like elegant.

Og Jens... vet ikke helt hvordan jeg skal få takket både ham og broren min - med ikke nok med at de var flinke å jobbe. De har jo alltid et fantasisk humør også:-)
Så glad i dere begge!
Se der ja - på en dag var alt rosa i kjøkkenet borte, og to strøk lys, ny maling er lagt.
Heldig jeg?
Ja, så absolutt:-)
Siri var innom en tur på besøk - kjempekos:-)
Driver å maser på henne at hun skal flytte til Meløy, men men...
Det er mest "tuning" på henne for tiden...hihi:-)

Hun har forresten mistet handsfree'en sin - og måtte jo bare improvisere når hun skulle kjøre til Bodø igjen... hehe:-)

Snille, koselige og artige Siri:-)
Og så skal dere få se her; jeg har nemlig fått en flott gave fra kjære, snille Greta. Fikk denne sminkepungen like før jeg dro fra Sarpsborg, og den er innviet her:-)
Flott, ikke sant?

Det er hennes datter Monica som har laget denne, og tenk så heldig jeg var som fikk den:-)
Tusen takk, Greta:-)
Synd det ikke ble noe av treffet vårt, men håper vi får det til en annen gang.
Var ute på en liten spasertur i dag, vi besøkte graven til mamma, blandt annet.
Tok ikke bilder ved graven, men knipset et av Reipåga, elva her i bygda.
Fin elv, men som dere ser; det er ikke mye grønt langs kantene ennå...
Og så har jeg fått meg ny komfyr i dag:-)
En splitter ny Siemens, med induksjonstopp.
Sønnen min, Fred Birger, tok den med fra Elkjøp i Bodø til meg.
Gleder meg til å ta denne i bruk:-)

14 kommentarer:

Unknown sa...

Oi!så fint du får det:)og så heldig som får hjelp av 2 så dyktige gutter:)lykke til videre med oppussingen og ha ei god helg:)

Marit Johanne sa...

Så flott det blir! Utrolig hvor mye maling forandrer, og med ny komfyr ble jo kjøkkenet kjempestilig! Du kan glede deg til å flytte inn for alvor :)

Tovepia sa...

Her blir det flott, og heldige du som har to som behersker både maling og vasking! Gull verdt!
Høres ut som du stortrives, og du får det såå fint!
Ha ei super helg og klemmer fra meg;)

Elins Strikkeri sa...

Ja her går det unna ser eg, fint vert det og!! Godt du har ein snille folk som hjelper deg, lykke til med oppussing og flytting!! Ynskjer deg ei fin helg:))

Wenche/chawo sa...

Så fint det ble,du er heldig som har fått så god hjelp med maling og vasking.

MayM sa...

Så heldig du er Bittami som har så snill bror. Det ble kjempeflott. Huset ser så koselig ut. Der kommer dere til å få det fint.

Greta sa...

Hei venne.
så fit det vert hos deg. Kjekt med slike snill bror og han sambo. Det går så mage gage fortere når ein har hjelp. Spes når dei som hjelper styrer det heile.
det vert eit lekkert kjøkken. Flott komfyr.

Så kjekt at du likte sminkepunge. Har make sjølv. Syns spes det er kjekt med dei små lommene til mascara og kajal og slikt.

Det vert nok snart grønt rudt omkring der også skal du sjå. este gang du kjem opp att er det vel sommer da.

Du spurte om sjalet var mønster eg fan på sjølv og det er det. Det vert ikkje bestandig like vellykka, men eg forstår i alle fall oppskrifta hihi.
Ett sånt hespe som eg ikk av deg, kor algt rekk dem? Kan du komme med eit eksempel?

ja vi koste oss masse med barenbarna. det er oko som du har å sjå ram til. Det er virkelig livets dessert og ei skjønner det ikkje før ei er besteforeldre. I alle fall skjøte ikkje eg det.

så sant som eg er istad til deg, skal vi å til eit treff ør eller siden. skulle vore i Alta også ei gong eg, me er ikkje kejnd lengre e til grensa til ordtrøndelag. Kaskje g ka ordne på det ei gong.
ha ei flott helg venne min. Stor klem

wims sa...

Så godt du holder gutta i aktivitet. Blir nok fint og herlig når alt er på plass.

Og ja, jeg strikker med 4 pinner og ikke 5. 1 holder mnstermaskene oppe på fotren og de to andre holder fotmaskene. Mye enklere slik vettu;O)

hobbyvenn sa...

Så heldig du er som har godt mannskap til oppussingen... At det følger med godt humør er jo enda bedre! Gratulerer med ny komfyr, der kan du lage mye godt til gjestene dine med tiden. God helg!

LivM sa...

Du er jammen det heldig, men det er jo alle snille jenter. Det blir så flott hos deg. Tror nok du må invitere Projo-gjengen når du er ferdig. det hadde vært artig.

ANNE sa...

Så godt å få hjælp t oppussing!
Kjækt me snille brødre!
Fikk du hælsing ifrå me?? (thea)
Go hælg :o)

Muffin sa...

Artig med nytt hus ikke sant! En dag stikker jeg innom og sier hei!

Dorthe sa...

Så kjempefint det blir da:) Kosleig og følge livet ditt:) Lykke til med alt det nye og sokkepar nr 52:)

Elin Osa Søreng sa...

Så flott å få støtte og hjelp da!! Det blir jo kjempeflott!!! Og gratulerer med ny ovn :o)
Arbeidkar`n vår dro i går, og etterlot seg en splitter ny trappeoppgang samt hauger og lass av annet ferdigordna! (Hm, jeg kan jo blogge om det en dag?!)Pappa`n til Kristin er enestående, kan alt- og med strålende humør (men så er han også en bodøværing- så det sier seg sjøl!!!)
Ha en flottfin uke, gode klemmer fra Elin